יום שישי, 23 בדצמבר 2011

מחשבות מטרידות - טיפ מס' 3

מחשבות מטרידות - טיפ מס' 3
   
    (בהמשך ל "מחשבות מטרידות - טיפ מס' 1)     
    (בהמשך ל "מחשבות מטרידות - טיפ מס' 2)     



למילים אין כוח כשלעצמן    .
המילים, או המחשבות, מקבלים את הכוח שאנחנו נותנים להן,
     שאנחנו מייחסים להן    .
מחשבה כמו "היא לא רצתה אותי"
איננה בהכרח מחשבה איומה, מדכאת    .
אחד חושב "היא לא רצתה אותי, וזה אסון, זו קטסטרופה    "
ואחר יכול  לחשוב    :
  "היא לא רצתה אותי, וזו זכותה.
גם אני לא מעוניין בכל אחת.
זה שאני לא מתאים לה,
לא משקף על ערכי כאדם/כגבר/כפרטנר    ." 
___________________________________________________
כלומר – אנחנו אלה שהופכים מחשבה לארוע קטסטרופלי,
שמעורר חרדה או אפילו משבר    .
ואם יש לנו אפשרות להעצים ולהגדיל את כוחה של מחשבה,
יש לנו גם אפשרות לנטרל את כוחה  .
______________________________________
לאנשים עם דאגנות ומחשבות מטרידות  –
אני יכול לעזור
בעזרת טיפול קוגניטיבי - התנהגותי
שהוא טיפול ממוקד, יעיל ויחסית קצר.
__________________________________________

הקליניקה שלי במקום מרכזי ונגיש בקרית מוצקין


יורם צדיק
פסיכולוג קליני בכיר
050-2064065


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה